måndag 29 juli 2013

DETDÄRMEDATTHÅLLAFASTVIDVADMANVERKLIGENTYCKER&KÄNNER..

Om du vill- Så kan du. Det kommer jag ALDRIG att sluta tro på.

Det är faktiskt inte alltid lätt att gå på sin magkänsla. Inte alltid.
Men det är något man ska jobba på. Om saker inte känns bra så får man helt enkelt se till att styra upp det. Å vad jag har lärt mig mycket om migsjälv den senaste tiden. Jag har lärt mig att det finns så mycket i livet som är så stort. Saker som att få vara närvarande när barnen växer upp, saker som att verkligen få njuta av en ledig dag.. få ta en spontan joggingtur.. om man har världens bästa man som även är världens bästa pappa. Å det är så mycket som man missar om allt handlar om jobb. Allt. 
Jag har verkligen lärt mig att lyssna på magkänslan och nu när jag vet hur jag ska göra tänker jag köra stenhårt på den. Magkänslan känner mig bäst. Nästa iallafall.

När jag skriver det här har jag en känsla av stolthet i kroppen.
I detta liv verkar saker och ting som jag inte kan påverka bli som dom blir, i dom situationerna är det bara att acceptera läget. Men i lägena där jag faktiskt har ett val, en åsikt, en tanke, en vilja.. Där tänker jag då inte låta någon köra över mig eller berätta för mig vad som är bäst.
Nähere ruuu, då har man trampat på fel brud ska jag säga dig!

Kom ihåg, enda vägen dit börjar hos D I G.

Inga kommentarer: