onsdag 23 oktober 2013

NORDBJØRN FRÅN JOLLYROOM.SE♥


Den här hösten & vintern ska vi  testa nya märket Nordbjørn från Jollyroom.se här hemma. Så kul!
Vi fick hem den för någon dag sedan och Mini ville genast hoppa i och testa den! 
Storleken är 98/104. En storlek som han brukar kunna ha. Nordbjørn overallen är rymlig i storleken. Det är dubbelstorlek och om vi har tur kan han kanske ha den nästa år också. Vilket jag tror!
 Den verkar slitstark & har förstärkta knän och sittparti. Vilket jag tycker är Toppen just nu då han hoppar, slänger sig, åker på rumpen och för det mesta lever loppan när vi är ute. Så slitstark är absolut något jag söker.

När vi har testat Nordbjørn overallen i regn, snö, rusk & lek så återkommer jag med en utförlig recension. Tills dess tycker jag att du kan gå in och kika på vilka färger overallen kommer i. Så fina!  
Nu hoppas vi på lite snö va? Jaaa! 




Här nedan kommer lite info som jag tyckte var bra att veta när vi skulle välja vinter overall!

Information om Nordbjørn Kids-modell (stl. 86/92 - 134/140):
Nordbjørn Kids 20 Overall är en slitstark och funktionell vinteroverall med tejpade sömmar samt vattenpelare 3000 mm. Overallen är vind och vattentät och tillverkad i ett material som andas. Reflex runt ben och bröst ger extra säkerhet och synlighet ute i mörker. Avtagbar luva med syntetpäls och fem fickor framtill.

- Vind- och vattentät.
- Avtagbar luva.
- Elastiska ärmmuddar med tumhål.
- Elastiska fotmuddar med avtagbara stövelremmar.
- Reflex runt ben och bröst.
- Fleecefoder i krage.
- Förstärkta knän och sittparti.

Andasvärde:  3000d/m2/24h
Vattenpelare: 3000 mm.
Modell: Rymlig, vid modell.
Tvättråd: 40°.

Material: 100 % Polyester Taslan 189T.
Maskintvätt: 40 grader.

In och kika på Jollyroom nu !
♥ We Love it! 

1 kommentar:

Saras liv sa...

Åh jag hämtade ut min (Isaks...) idag och då hade vi råkat få en 110/116 istället! Så vi får vänta på en ny innan vi kan prova. Och idag så var det ju +16 här ett tag så den behövs ju inte riktigt än heller... ;-) Men den såg ju väldigt bra ut!