tisdag 8 oktober 2013

RÄDDA BARNENS SKOG!

Nu ska ni få en uppdatering... För er människor som tycker att barnen har rätt att få vara nära naturen.

Såhär fint brukar det vara där..


Igår var det föräldramöte på vår förskola. Där fick vi veta att skogen där barnen leker & lär flera gånger i veckan ska bli tomter. Det gäller inte bara vår förskola utan en massa andra förskolor också. Detta tycker jag är katastrof. Så istället för att sitta på min rumpa, dricka kaffe och klaga så tänker jag göra något åt det. Fråga, lyssna & få reda på Varför/Hur/Var/När detta ska hända. Om jag får välja så skulle jag inte vilja att det hände överhuvudtaget. Jag undrar ofta, faktiskt väldigt ofta, vart själarna är som verkligen tror på att barnen är vår framtid, förutom fantastiska pedagoger & lärare.. Vilken insats dom gör för våra barn, varje dag!  
Det känns som att många bara säger att "Barnen är vår framtid".. MEN sen skär dom ner på personalen för att det inte finns pengar osv.. På riktigt?! Hur kan det vara bättre för barnen och Hur kan det vara ett sätt att säga att barnen är vår framtid?! Jag blir SÅ upprörd. Detta handlar inte bara om mitt barn, jag tänker på alla barn, alla barn har rätt att få vara precis som dom är..Barn. Att få leka, busa & larva sig.. Vipps så är dom lika gamla som vi och då finns det så mycket andra saker att fokusera på. Fast i ärlighetens namn skulle fler vuxna och behöva leka, busa & larva sig. 

I den här frågan ang skogen så tänker jag inte ge mig. Namnlistor är på gång & jag är inte den som ger mig i första taget. För en gång skull så vill jag verkligen se att Barnen verkligen är vår framtid. Kom igen nu. 

Projekt "Rädda Förskolornas Skog i Slätta" är igång! Hur kan man välja att bygga tomter där barnen leker & lär flera gånger i veckan?! Mer info kommer!

Inga kommentarer: