fredag 8 november 2013

VISA LITE RESPEKT OCH KÄRLEK. DET KUNDE VARIT DU.

Jag börjar nästan gråta när jag läser detta.


Tänk att behöva ha det här som sin vardag? INGEN ska behöva ha en sån här vardag. INGEN.
Alla människor har precis samma värde. Vi upplever alla glädje, sorg..känslor. 

Vet ni vad jag tänker när jag ser människor som behöver leva i krig? Det där kunde vara min syster, min bror, min mamma, min pappa...mina barn. Vi har det sååå fruktansvärt bra här i Sverige. Men hur kan vi låta denna rasism vara del av vardagen här?! HUR?! 

Tänk om vi hade haft krig här i Sverige och vi var tvungna att fly till ett annat land. Tänk om vi fick uppleva detta förtryck som så många upplever varje dag i Sverige. Tänk att ha förlorat hela din familj, som du älskar över allt annat... Tänk att komma ensam till ett nytt land, inte kunna språket, inte känna någon.. Tänk att få uppleva den största mest läskiga ensamheten du aldrig skulle kunna tänka dig. 

Tänk om. Visa människor respekt och kärlek. Var omtänksam. Var en sån där människa som DU skulle vilja möta om det var DU som fick fly allt du någonsin vetat om och känt. 

Inga kommentarer: