fredag 27 december 2013

GODMORGON!

Det har varit full rulle hela julen.. Å än är den inte över. I helgen blir det jul nummer #2. Så mysigt. Fyttirackarns vad jag längtar. Det är något extra speciellt med julen när man fått barn. Det är verkligen deras tid.. jag behöver inte få en enda julklapp längre.. det räcker med att se på när Mini får paket och hans söta leende när han öppnar. Klockrent. 
Julen är för barnen. Eller julen är för familjen.. så kanske man kan säga.. sen om man firar med familjen eller vänner, samma sak. Ens vänner kan också vara ens familj. Huvudsaken är väll att man inte sitter ensam, för tänk på att det faktiskt finns de som gör det också. Eller de familjer som firar tillsammans, men det är alltid någon som blir full osv.. fy fanken. Julen är inte mysig för alla. Trots att jag tycker att alla borde få uppleva en mysig och fridfull jul.
Något år skulle jag vilja spendera julen med att hjälpa till för hemlösa eller samla ihop en hejdundrans massa julklappar och ge till de som inte har råd att köpa några egna. Det är en liten dröm som finns där i bakhuvudet.. som en dag kommer att bli sann.
Vi hade en super mysig julafton, mycket skratt & jag har säkert gått upp 2 kg under dessa dagar. Tur att man inte bantar! 

Vardagen har inte knackat på vår dörr ännu, så vi njuter ett tag till av att bara vara tillsammans och mysa i vårt lilla julehus. 

K R A M P Å E R!

Morgon Julklapp. Finaste julgrans örhängena!
Nya favoriter. Egna julaftons örhängen! Wop Wop

Inga kommentarer: