onsdag 4 december 2013

SPARKELISPARK&JULSÅNGER

Spädis sparkar på som bara den idag. Så mysigt. Det gör en liksom påmind om att jag inte är ensam här hemma idag.. haha. Tänk vilka underbara små fötter som finns därinne i min mage. Små små skruttisar. Det börjar bli lite smått psykande att försöka sova, hon sparkar lixom varje gång och slutar inte när jag lägger mig på vänster sida. Det är som om hon säger: F L Y T T A P Å D I G M A M M A ! Eller som Mini skulle sagt: Pruttis Mamma! Jag är här nu! :)
På tal om Mini. Vi sjunger rätt mycket här hemma nu och häromdagen så sjöng vi "En socker bagare".. Sen kom vi in på slutet av låten och den går tydligen såhär enligt Mini:
"Å äru snäller så kan du få, men är du stygger så får du.... Glass."
Hmm? Vilket straff..
Alltså , denna unge! Eller om du inte vill ha glass så kan du även få ...Pruuuutt.

Min lilla Mini. Tiden springer iväg & nu lär du mig nya sånger varje dag. 

Inga kommentarer: