tisdag 3 december 2013

TÄNKER.INTE.LÄGGA.MIG.I.SOFFAN.IGEN.

Jag gjorde det igår. La mig i soffan.. å kom inte upp.. på 10 minuter. Jag gjorde allt jag kunde.. försökte rulla åt ena sidan, dra mig upp med andra..men det var låst. Mitt bäcken var helt låst. Iaf på höger sida. För er som inte haft foglossing, grattis. Till er andra. Ni vet hur det känns. Det hjälpte inte ens när jag ropade på hjälp. För hur mycket någon ens vill hjälpa så är bäckenet fortfarande låst= ej rörbart. Det kändes som om någon stack 10 knivar i bäckenet samtidigt. Fy sjutton. Jaja, det blir säkert bättre snart.. Om inte annat så ska jag bannemej inte lägga mig ner i den där jädra soffan mer. Inte på resterande preggo tid iallafall. 
B u h. Men spyr, det gör jag inte.. Å mår illa det gör jag inte heller. Så jag har egentligen ingenting att klaga på. Wiho!

Ps. Å det där jädra foglossningsbältet gillar inte Spädis. Spark spark spark känner jag när jag har det på mig.. som om Spädis blir klämd. Vilket hon inte blir..  Mina barn verkar hönsa med mig från dag 1. Great. Men nej, bältet hjälper inte heller. Å den där underbara grejer jag kunde ligga på från förra graviditeten har Mini lekt med, troligtvis slängt ned för trappen..för den är trasig.. typiskt. Som han skulle säga.

Inga kommentarer: