lördag 28 april 2012

PIPPI PÅ VIMPLAR

Innan Alfie föddes var jag på jakt efter den Perfekta vimpeln.
Det tog lång tid att hitta den ska jag säga dig. Fyttirackarns.
Men för någon månad sedan hittade jag min första Perfekta vimpel.
Den hänger i Alfies rum och är turkos,vit,prickig & stjärnspäckad. 
Helt underbar. Helt fantastiskt underbar.



Nu är jag påjakt efter min andra Perfekta vimpel. Den ska vara härligt färgglad och den ska jag hänga upp ute i trädgården i sommar när vi har kalas.. För det har man ju så ofta...inte. Men ändå, kanske kan bli så va! Kalas är ju kul! Egentligen skulle jag vilja ha en vimpel i varje rum i hela huset.. men det förblir en dröm. Ibland får man komma ställa sina egna behov åt sidan.. hö hö.

Låt dig inspireras!

Herreminskapare. Jag skulle vilja ha allihop! Nu på en gång. Helst igår.
K Ä R L E K 
Ett tips är att gå in på tradera och kika. Där finns det flera superduktiga kreativa människor som säljer sina kreationer. In å kika! Perfekt till barnrummet ju...

Nu ska jag spana efter en ABC tavla i massa massa roliga färger och massa massa olika typsnitt. 
Herregud. Jag kommer bli knäpp på riktigt av allt detta. Det finns för mycket fint och för många härliga alternativ. Har jag sagt att jag älskar färg? Jaa...
Wish me Luck.

1 kommentar:

Oslo på svenska sa...

Det är superenkelt att sy själv! Sök på vimplar på min bloggså ser du! Hoppas lillkillen snabbt blir bättre. Vi är äntligen friska igen.